Izazovi i prilike dobavljača u automobilskoj industriji
18.07.2025
Automobilska industrija se nalazi na raskršću, jer se suočava s prelaskom na elektromobilnost, sve višim troškovima i visokom konkurentnošću. To od dobavljača u automobilskoj industriji ne zahtijeva samo otpornost, već i inovativnost.
Foto: Godina 2025. vrlo vjerojatno će donijeti mnogo promjena na području automobilske industrije.
Izvor: Dall-E/AI
Zbog trenutačne krize u automobilskoj industriji njeni dobavljači su suočeni s velikim izazovima. Smanjene narudžbe i prelazak na elektromobilnost te sve veći troškovi i veliki pritisci na cijene od strane proizvođača automobila odgađaju brzi oporavak na tom području, pri čemu dobavljači moraju održavati visoke standarde kvalitete. Godina 2025. će tako za automobilsku industriju biti vrlo zahtjevna. Ako će se potražnja povećati, dobavljači će morati promijeniti svoje procese, pri čemu je veliki naglasak na području informacijskih tehnologija koje predstavljaju temelj svih promjena, inovacija i besprijekorne suradnje s partnerima po čitavom svijetu. Thomas Forst, voditelj projekata za područje serijske proizvodnje s usredotočenošću na automobilsku industriju u konzultantskoj tvrtki All for One Group, naglašava sve veće značenje trenutačnih trendova na IT području i prilika, koje ti trendovi otvaraju dobavljačima u automobilskoj industriji.
Elektromobilnost uzrokuje velike potrese
U svjetlu elektromobilnosti dobavljači se moraju prilagoditi te uskladiti svoju ponudu. To znači da moraju optimirati postojeće komponente za elektromobilnost ili razviti nove proizvode. Dobavljači moraju biti kreativni i inovativni te tijesno surađivati sa svojim poslovnim partnerima. Pored toga, mijenjaju se i strukture tvrtki, tako da se zatvaraju ili otvaraju nove poslovne jedinice. A sve to zahtijeva informacijske tehnologije koje omogućuju konstantne promjene, podupiru suradnji i osiguravaju nove tehnologije te omogućuju praćenje i popis brzih ciklusa inoviranja.
Tvrtke za učinkovito upravljanje tranzicijom trebaju suvremeni ERP sustav koji nudi maksimalnu fleksibilnost i osigurava nove tehnologije i tehnologije budućnosti za optimiranje procesa. U tom kontekstu prelazak na SAP S/4HANA sustav nije samo tehnološka obaveza, već i strateška nužnost, pojašnjava Thomas Forst.
Automatizacija i povezivost pripremaju proizvodnju za izazove budućnosti
Pametne tvornice s Internetom stvari (IoT) i povezani sustavi omogućuju fleksibilnije i učinkovitije proizvodne sustave. Praćenje stanja i prediktivno održavanje pomažu pri predviđanju trošenja u ranoj fazi, kako bi se spriječila otkazivanja u radu i snizili troškovi. Pored toga IoT povezuje proizvodnju s ERP sustavom, što omogućuje cjelovitu automatizaciju procesa. Podaci iz proizvodnje se primjerice mogu primjenjivati za planiranje isporuka ili vizualizirati u digitalnom dvojniku, koji osigurava precizno virtualno oponašanje strojnog parka. Suvremeni ERP sustavi, kao što je SAP S/4HANA, u kombinaciji s IoT omogućuju dobavljačima da stvore platformu koja besprijekorno povezuje proizvodnju i poslovne procese. To poboljšava planiranje i odzivnost u lancu dobave, što povećava fleksibilnost, stabilnost i konkurentnost, pojašnjavaThomas Forst.
Umjetna inteligencija će i dalje imati ključnu ulogu
Aplikacije koje se temelje na umjetnoj inteligenciji povisuju učinkovitost s automatizacijom procesa, kao što su optička kontrola, provjera raspoloživosti ili prediktivno održavanje. No unatoč tome, za postizanje što veće dodane vrijednosti potrebno je analizirati pojedine potrebe i procese svake tvrtke posebno, da se prilagodi primjena umjetne inteligencije. Samo tako umjetna inteligencija može dugoročno povećati konkurentnost dobavljača u automobilskoj industriji i održivo optimirati njihovu proizvodnju.
Promjene globalnih tržišnih udjela i EDI standardi
Elektromobilnost temeljito mijenja globalno automobilsko tržište. Dok Kina vodi na tržištu električnih vozila, njemačke tvrtke sve više sele svoju proizvodnju u inozemstvo kako bi snizili troškove. Tržišna kretanja prisiljavaju njemačke dobavljače da se više usredotočuju na međunarodne proizvođače i kupce. Bez razmjene podataka primjenom elektronske razmjene podataka (EDI – Electronic Data Interchange) i tehnologija u oblaku, ne može se udovoljavati zahtjevima globalnih lanaca dobave. Elektronske razmjene podataka osiguravaju besprijekornu komunikaciju te su nezamjenjivim pri kompleksnim dobavama u pravom trenutku i u pravilnom redoslijedu, pojašnjava Thomas Forst.
Održivi i otporni lanci dobave
U 2025. godini će za brojne tvrtke stupiti na snagu stroži zahtjevi na području ekologije, društva i upravljanja (ESG). Automobilska industrija mora poboljšati svoj ugljični otisak, dok lanci dobave moraju biti otporniji na globalne krize. Otpornost je usklađena s novim zahtjevima glede sukladnosti, kao što je direktiva Europske unije o korporativno izvještavanju o održivosti (CSR – Corporate Sustainability Reporting) ili Njemački zakon o pažljivo pregledu lanca dobave (LkSG). Temelj stabilnih i održivih lanaca dobave je potpuna preglednost svih odnosa dobavljača, što je izvedivo samo s dosljednom digitalizacijom. Digitalna jezgra sustava S/4HANA i digitalna razmjena podataka preko EDI osnova je uslužnih ili poslovnih mreža. Posebna rješenja, kao što su SAP IBP, Ariba ili kontrolni stup lanca dobave, pomažu pri osiguravanju preglednosti pri kompleksnim mrežama dobave, prepoznaju rizike u ranoj fazi i učinkovito integriraju alternativne dobavljače, zaključuje Thomas Forst.
Izvor: www.etmm-online.com